Ascending King (Interview)


Genre:
Spirit filled Black/Doom Metal 

Members:
Aaron Kirby (Ruah)

Hometown:
Midlothian, Texas, USA

More Information:

CMI: Why did you choose Ascending King as the band's name?
CMI: Kenapa memilih Ascending King sebagai nama band? 

Aaron: I felt it was appropriate for what I am trying to do. Spread the Gospel of Jesus Christ. I liked the way it sounded and I feel it is a powerful name.
Aaron: Saya merasa nama itu sesuai dengan apa yang saya coba lakukan. Mengabarkan Injil Yesus Kristus. Saya menyukainya dan saya merasa itu adalah nama yang hebat.


CMI: How was Ascending King formed? What was the purpose of forming this band/project?
CMI: Bagaimana Ascending King terbentuk? Apa tujuan terbentuknya band / proyek ini?
Aaron: I was the vocalist of a secular metalcore band Dryline from 1999-2008. We were on Zerosum Recordings and toured the country a lot. After taking some years off from music I started getting "the itch" again to write. I have wanted to do a project of heavier music all by myself so I thought this is the best time. With a family and career I don't have a lot of time for a band that plays live all the time and practices just as much. I wanted to be able to write freely from my heart and soul. I felt God push me in this direction musically and lyrically. I know it is God because this has been a great ride so far.
Aaron: Saya pernah menjadi vokalis band metalcore sekuler Dryline dari tahun 1999-2008. Kami ada di Zerosum Recordings dan sering mengunjungi negara ini. Setelah mengambil beberapa tahun vakum dari musik saya mulai ingin "gatal" lagi untuk menulis. Saya ingin membuat proyek musik yang lebih cadas sendirian, jadi saya pikir inilah saat terbaik. Karena keluarga dan karir, saya tidak punya banyak waktu untuk sebuah band yang bermain live setiap saat dan berlatih sama seperti kebanyakan musisi lain. Saya ingin bisa menulis dengan bebas dari hati dan jiwa saya. Saya merasa Tuhan mendorong saya ke arah ini secara musik dan lirik. Saya tahu ini semua karena Tuhan yang membuat perjalanan yang sangat baik sejauh ini.

CMI: Tell us about what your album "Funeral of a Species" mean? is there a story behind it?
CMI: Beritahu kami tentang album "Funeral of a Species" album Anda? apakah ada cerita dibalik itu?

Aaron: It's is a concept record about the last days on Earth before the Great Return of Christ. My interpretation of course. Taken from Scripture. Every song is in a certain order telling the story through my eyes given to me, I feel, by God.
Aaron: konsep rekaman ini tentang hari-hari terakhir di Bumi sebelum Kembalinya Kristus. Tentu saja interpretasi saya. Diambil dari Kitab Suci. Setiap lagu dalam urutan tertentu menceritakan kisah itu melalui sudut pandang yang diberikan kepadaku, yang aku rasakan, untuk Tuhan.

Get Funeral of a Species HERE 

CMI: Who are your music influences?
CMI: Siapa yang mempengaruhi musikmu?
Aaron: A wide range secular and Christian artists. Striborg, Elgibbor, Horde, Suspiria Profundis, Sleep, Wolves in the Throne Room, Sunn)))O, Fear Of Ghost, Bell Witch, Wise As Serpents, Sigur Rós, Lament Cityscape, Xasthur, Sea Witch. That's just as of late. The list gets a lot longer and a lot wider range going back to the beginning of my musical career.
Aaron: Musisi sekuler dan Kristen secara luas. Striborg, Elgibbor, Horde, Suspiria Profundis, Sleep, Wolves in the Throne Room, Sunn)))O, Fear Of Ghost, Bell Witch, Wise As Serpents, Sigur Rós, Lament Cityscape, Xasthur, Sea Witch. Itu baru akhir-akhir ini. Daftar ini akan lebih panjang dan rentang yang jauh lebih luas jika kembali ke awal karir musik saya.

CMI: Tell us your best testimony with Christ in your life?
CMI: Tolong ceritakan kesaksianmu dengan Kristus?
Aaron: I grew up in the Baptist Church in East Texas. Once I hit my late teens I stopped going. It wasn't until my mid 20s that I started feeling the need for Christ again. Thanks to my wife for getting me back in church, my flame was relit. I am on fire for Christ! He has been very apparent in mine and my family's lives. I have had my issues with anxiety and depression. He is the only thing that has brought me out of it. It is through Him I have hope. Nothing else. No man or material desire can do what He does. We are at a time where Satan has infiltrated modern culture. Secular Humanism is on the rise at an exponential rate. We must acknowledge it and fight against it. This is a spiritual battle. If you are victorious in the spirit realm the flesh will fall to the feet of God.
Aaron: Saya dibesarkan di Gereja Baptis di Texas Timur. Setelah saya mencapai akhir remaja saya berhenti pergi kegereja. Baru pada usia pertengahan 20an, saya mulai merasakan butuh bertemu Kristus lagi. Berkat istri saya yang membawa saya kembali ke gereja, api saya menyala kembali. Aku terbakar untuk Kristus! Dia sangat terlihat dalam hidupku dan keluarga saya. Saya memiliki masalah dengan kecemasan dan depresi. Dia adalah satu-satunya hal yang telah membawa saya keluar dari sana. Melalui Dia saya memiliki harapan. Tidak ada lagi. Tidak ada keinginan manusia atau material yang bisa melakukan apa yang Dia lakukan. Kita berada di saat Setan telah menyusup ke dalam budaya modern. Humanisme sekuler semakin meningkat pada tingkat eksponensial. Kita harus mengakuinya dan melawannya. Ini adalah pertempuran spiritual. Jika Anda menang dalam dunia roh, daging akan jatuh ke kaki Tuhan.

CMI: What do you think about Indonesia?
CMI: Apa pendapatmu tentang indonesia?
Aaron: I think it's a beautiful country with some great people in it! I have had fans in my old band out there and fans now for Ascending King. It is a scene that is on the rise and will spread the Word of God and metal to the masses!
Aaron: Menurut saya Indonesia adalah negara yang indah dengan beberapa orang hebat di dalamnya! Saya punya penggemar di band lama saya di sana dan penggemar sekarang (Ascending King). Scene ini sedang naik daun dan akan terus mengabarkan Firman Tuhan dan metal kepada dunia!

CMI: What is the hardest thing you've ever faced with this project/band?
CMI: Apa hal tersulit yang pernah Anda hadapi dengan proyek / band ini?
Aaron: Honestly not much so far. Other than myself in the writing process. Musicians and artists know what I'm talking about. Always wondering if you could do something better and rewriting and recording. Sometimes I just have to stop, know I've done what I am capable of and move on if that makes sense. I have had great reactions to my record thus far. I hope it keeps going for a while haha!
Aaron: Jujur tidak terlalu banyak. Selain saya sendiri di dalam proses penulisan. Musisi dan seniman tahu apa yang saya bicarakan. Selalu bertanya-tanya apakah Anda bisa melakukan sesuatu yang lebih baik dan menulis ulang dan merekam. Terkadang saya harus berhenti, tahu bahwa saya telah melakukan apa yang mampu dan saya lakukan jika itu masuk akal. Saya puas terhadap rekaman saya sejauh ini. Saya berharap itu terus berlanjut untuk kedepannya haha!

CMI: What are your plans for the future? Any last word for Indonesian Metalheads?
CMI: Apa rencanamu untuk kedepannya? Ada pesan untuk Metalhead di Indonesia? 

Aaron: Myself and Nosral Recordings have some really good ideas for me coming up in the near future. I'm working on new material now. Not sure on a release time but should be beginning of 2018. I plan on doing this as long as The Lord lets me. The Christian metal community is a great thing to be a part of. And to all those Indonesian metalheads, keep on doing what you are doing! You are making waves all over the world in the metal realm. Remember that. We are all brothers and sisters in Christ. No matter the distance. Stay strong in the name of God! Thanks to everyone out there who has listened to my record and supported me so far! I love each and every one of you in Jesus' name!
Aaron: Saya dan Nosral Recordings memiliki beberapa ide yang baik untuk saya dalam waktu dekat. Saya sedang mengerjakan materi baru sekarang. Tidak yakin pada waktu rilis tapi harus dimulai tahun 2018. Saya berencana melakukan ini selama Tuhan mengizinkan saya. Komunitas metal Kristen adalah hal yang hebat untuk menjadi bagiannya. Dan untuk semua metalheads Indonesia, terus lakukan apa yang sedang Anda lakukan! Anda membuat ombak di seluruh dunia di alam metal. Ingat bahwa. Kita semua adalah saudara dan saudari di dalam Kristus. Tidak masalah jaraknya. Tetap kuat atas nama Tuhan! Terima kasih kepada semua orang di luar sana yang telah mendengarkan lagu saya dan mendukung saya sejauh ini! Saya mencintai kalian semua dalam nama Yesus!

0 comments :